måndag 17 augusti 2009

hemma träning :)

Tjena x)

Igår hade jag lite hemma träning med hundarna :D först värmde vi upp med lite lydnadsövningar,gick superbra med båda ^^ dom har fattat vad jag har lärt dom hehe ;) sen satte jag inte Hemi i några kompostgaller så att jag kunde träna med dom en och en + bra träning för båda att titta när man tränar med den andra . När jag satt in hemi så satte jag upp några slalompinnar för att träna lite svåra ingångar(Rambo först) det gick jättebra med honom men han har fortfarande lite problem med högerslalom + att han måste få mer fart i det! :) tränatränaträna :D :D gjorde det ca 3 ggr sen bytade jag så Ramo satt i bur och Hemi fick träna. Hemi "självaste slalomidioten" började ta slalom utan mig x) sen tränade jag lite svåra ingångar med honom med han var jättetaggad men han skötte sig jättebra och gjorde helt rätt alla gångerna :D blev inga bilder eftersom att det är lite svårt att fotta och springa samtidigt (iaf för mig haha). Nu ska jag och mamma köra och handla :D alltid lika kul ,fast det bara blir mat idag hehe ^^
Ha det bäst :d

1 kommentar:

Pamela sa...

Så smart o sätta in hundarna i kompostgaller när man ska träna m en o en xD Jag brukar köra på lydnad o försöka få de att stanna kvar men utan större resultat =P hah. Kul att det går så bra. Jo "vill man ha en hund m fart - köper man en briard såklart!"