lördag 6 juni 2009

Utställningen avklarad!! x)

japp nu har vi varit och ställt ut Hemi och Rambo för första gången och det gick jättebra!
Vi körde rätt tidigt hemifrån för att vi skulle köra med gammelbilen(Hundarnas favorit för långa bilfärder) och för att vi ville vara där tidigt!Men så blev det inte riktigt...när vi kom "ut" från Ljungbyhed så hade där skett en frontkrock..typiskt!just den gången man har bråttom också..Men vi körde en annan väg och det blev en omväg men vi kom fram till slut iallafall.:)
Framme så packade vi ut grejorna som vi skulle ha med oss upp till själva ringarna och där^^När vi kom dit så var redan ringträningen igång så vi bara hoppade in i ringen och tränade på hehe ;) det gick bra och "träningsdomaren" tyckte att Hemi sprang som en gud ;D Vet inte vad hon sa till Matilda och Rambo för jag koncentrerade mig på Hemi x)Men jag vet att den ena mannen som hjälpte domarna var otrevlig på Matilda och sa att hon och Rambo skulle åka ut direkt och sånt..:S

Sen satt vi ett tag och vilade,Sofie och Rasmus kom :):) Kul!! Anneli med Ichiban(Hemis bror) var också där och även Hemis pappa Tjabo var där!!! ^^ Extra glad för det för jag har ju aldrig träffat honom;)

Nog med snack om allt "runt omkring" nu ska här skrivas upp hundarnas kritik!Här kommer den:


Hemi: "Riktigt bra huvud. Mörka fina ögon. Bra öron. Mycket bra nosparti. Bra hals och rygg. Lite brant i korset med underställda bakben. Tillräckliga vinklar fram. Tillräcklig bröstkorg. Rör sig med fart och underställda bakben. Mallig över sin svans. Bra färg. Bra temperament."

Rambo: "Rejäl hane. Riktigt bra huvud och fina detaljer. Bra hals. Ännu lite mjuk i ryggen. Bra svansansättning. Bra bröst. Behöver stabilisera sina rörelser. Fina färger och bra päls. Ett härligt temperament. Välvisad av sin unga handler."


Sekreteraren kunde inte skriva så att man kunde läsa. Så vi har gjort en översättning av vad där ser ut att kunna stå.
Här kommer lite bilder:
*Jag och Matilda med hundarna på ringträningen*
*Jag och Hemi i RINGEN!*
*Matilda och Rambo i RINGEN!*
*Alla njöt på olika sätt av utställningen men mest och på bäst sätt gjorde nog Hemi och Icibans pappa Tjabo!xD*

Hemi kom 2:a och Rambo kom 3:a!!:)^^
Nu ska jag ta en dusch :) ^^

4 kommentarer:

Cina sa...

GRATTIS !!! Bra gjort båda två!

Matilda ska inte bry sig om vad den där typen gjorde....Så oproff. av honom....Vilken tur att domaren tyckte annorlunda!

När jag sr Hemi blir jag så sugen att skaffa en själv......Men det kommer inte att hända.

Hoppas mamma firade er premiär stort när ni kom hem!!

Chili sa...

Grattis till både dig och Matilda!! Vad duktiga ni är och Hemi och Rambo också förstås :)
Var ska detta sluta med så fina placeringar och kommentarer?

Lycka till även i framtiden!

Pamela sa...

oj bra kritik ju!! Skoj att ni fick träffa Tjabo, visst var han bara såå vacker? :D Vad fick ni för pris? 1a? :D

Tina och Dalqin sa...

Hej
Ett STORT GRATTIS!Vad duktiga ni var, jag hade blivit nervös av en sådan domare. Kul att du fick pappa Tjabo på bild, han är en ståtlig man med mycket vackra avkommer.Ha det bäst.Kram